Praktische informatie
Onderstaand een beknopt overzicht van onze belangrijkste informatie voor ouders.
Andere vragen of meer uitleg nodig over een bepaald onderwerp? Neem dan contact op met onze afdeling klantcontact.
Dat jouw kind zich veilig voelt en zich vol vertrouwen ontwikkelt richting de toekomst, vormt de basis van onze organisatie. Pedagogisch professionals voelen zich verantwoordelijk voor het overdragen van normen en waarden en het positief leren omgaan met anderen. Je leest er alles over in onze pedagogisch beleidsplannen, een uitgebreide visie op ons pedagogisch handelen:
Via het Ouderportaal online of via de app kan je eenvoudig gegevens inzien en zaken regelen:
- Persoonlijke gegevens inzien of wijzigen (NAW, huisarts, noodnummers);
- Inzien van facturen;
- Doorgeven van afwezigheid of aanvragen van een extra dag of ruildag (lees hier meer over in de Aanvullende Voorwaarden).
- Afgeven van toestemmingen en verklaringen over bijvoorbeeld ons fotobeleid en het vaccinatieprogramma;
- De mentor van een kind;
- Contactgegevens van het Service Bureau en de desbetreffende locatie;
- Diverse beleidsdocumenten en protocollen onder Mijn vestiging.
Voor een toelichting op het gebruik van het Ouderportaal verwijzen we naar de gebruikershandleiding voor ouders.
Maakt u gebruik van de App van het Ouderportaal lees dan deze handleiding Ouderportaal App
Klik hier om in te loggen op het Ouderportaal
Voor al onze opvang hanteren wij de Algemene Voorwaarden voor kinderopvang, dagopvang en buitenschoolse opvang van de Branchevereniging Kinderopvang (BK). Deze maken onderdeel uit van het Contract Kinderopvang van Kinderopvang Huizen. De Engelse variant hiervan vind je hier.
Kinderopvang Huizen heeft als toevoeging hierop per opvangsoort eigen Aanvullende Voorwaarden geschreven, waarin onze dienstverlening eenvoudig uitgelegd wordt. Hieronder vind je onze Aanvullende Voorwaarden van 2025.
Aanvullende Voorwaarden 2025
- Aanvullende Voorwaarden kinderdagopvang_maart 2025
- Aanvullende Voorwaarden Peuteropvang_maart 2025
- Aanvullende Voorwaarden buitenschoolse opvang_maart 2025
Vanaf januari 2026 wijzigen onze Aanvullende Voorwaarden:
Alle locaties van Kinderopvang Huizen zijn gesloten op:
- Nieuwjaarsdag
- Tweede Paasdag
- Koningsdag
- Bevrijdingsdag 5 mei (sinds de cao Kinderopvang van 1 januari 2025 is 5 mei elk jaar een officiële feestdag)
- Hemelvaartsdag
- Tweede Pinksterdag
- Donderdag 20 november 2025 (Studiedag alle medewerkers Kinderopvang Huizen)
- 1e en 2e Kerstdag
De volgende dagen zijn we om 17.00 gesloten:
- De dag voor Kerst (24 december)
- Oudejaarsdag (31 december)
De schoolvakanties voor 2025-2026 zijn als volgt:
Herfstvakantie 2025
Zaterdag 18 oktober 2025 t/m zondag 26 oktober 2025
Kerstvakantie 2025-2026
Zaterdag 20 december 2025 t/m zondag 04 januari 2026
Voorjaarsvakantie 2026
Zaterdag 21 februari 2026 t/m zondag 01 maart 2026
Meivakantie 2026
Zaterdag 18 april 2026 t/m zondag 03 mei 2026
Zomervakantie 2026
Zaterdag 04 juli 2026 t/m zondag 16 augustus 2026
Ten behoeve van onze dienstverlening zijn wij deels verplicht en deels genoodzaakt om persoonsgegevens vast te leggen. In onze Privacyverklaring leggen wij graag uit hoe wij met de persoonlijke gegevens van onze (potentiele) klanten (ouders en kinderen) omgaan. Waarbij gegevens van kinderen alleen worden verwerkt met toestemming van de ouder/verzorger. Hierbij voldoen wij aan de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Binnen Stichting Kinderopvang Huizen wordt er eigenlijk voor drie doeleinden gebruik gemaakt van foto- en beeldmateriaal van kinderen:
- Foto- en beeldmateriaal voor het Ouderportaal. Via het Ouderportaal worden ouders op de hoogte gesteld van het verloop van de dag van hun kind. Dit gebeurt deels in tekst en deels wordt dit vergezeld van foto’s of filmpjes. Over het algemeen geldt dat er individuele foto’s/filmpjes van het kind worden gedeeld via het Ouderportaal. Het kan echter ook gebeuren dat er andere kinderen zichtbaar zijn of is het mogelijk dat hun kind zichtbaar is op een foto/filmpje in het Ouderportaal van andere ouders.
- Foto- en beeldmateriaal voor externe communicatie (website kinderopvanghuizen.nl, diverse social media, advertenties, folder-, poster- en flyermateriaal, etc).
- Om onze pedagogisch professionals te coachen in de communicatie en interactie met de kinderen werken wij met Video Interactie Begeleiding (VIB). Dit is een methodiek waarbij op basis van video-opnames tijdens het werk, in een nabespreking aan de orde komt waar de ontwikkeling ligt bij medewerker. Deze video-opnames worden alleen gebruikt voor VIB en niet voor andere doeleinden en worden na de nabespreking en verslaglegging direct verwijderd.
In ons fotobeleid- en filmbeleid lees je hoe het toestemmingsbeleid hiervoor geregeld is en hoe wij ervoor zorgen dat wij op een integere manier hiermee omgaan.
Een klacht zien wij als een leer- en verbetermoment. Wij nemen deze dan ook altijd zeer serieus. In ons Klachtenreglement voor ouders en oudercommissies lees je hoe je eenvoudig een klacht kan indienen.
Interesse in de aard en hoeveelheid van de klachten die wij vorig jaar hebben gehad en hoe wij deze hebben afgehandeld? Lees dan ons Klachtenjaarverslag 2024.
Onze organisatie heeft de verantwoordelijkheid om effectief te reageren op signalen van kindermishandeling en huiselijk geweld. Sinds juli 2013 werken wij met de meldcode huiselijk geweld of kindermishandeling. De meldcode bevat een duidelijk stappenplan waarin staat hoe te handelen wanneer er signalen zijn die kunnen duiden op huiselijk geweld of kindermishandeling. In het kort houdt dit in:
- Signalen in kaart brengen.
- Overleggen met een collega en eventueel raadplegen van Veilig Thuis.
- Gesprek met ouders en betrokkenen.
- Wegen van de ernst van de kindermishandeling of het huiselijk geweld.
- Beslissen over hulp inschakelen of melden bij Veilig Thuis.
Meer informatie over deze meldcode vindt u op deze pagina van de overheid.
In ons organisatiejaarverslag lees je een weergave van het voorgaande jaar.
De speerpunten, doelstellingen, resultaten en hoogtepunten komen aan bod.
Het meest recente organisatiejaarverslag vind je hier.
Kinderopvang Huizen is aangesloten bij BOink, dit houdt in dat alle ouders gebruik kunnen maken van de hun dienstverlening en bij hun terecht kunnen voor advies of met vragen. Lees er meer over op www.boink.info/home
Samenwerken met ouders via oudercommissies
Wij betrekken ouders zoveel mogelijk bij onze dienstverlening. Daarom zijn we blij met de oudercommissies (OC’s) van onze locaties. Een bron van inspiratie voor ons, om ons beleid blijvend te ontwikkelen ten aanzien van veiligheid, opvoeding, gezondheid, openingstijden, activiteiten en prijsbeleid.
De oudercommissie komt een aantal keer per jaar samen met de teammanager om deze onderwerpen te bespreken.
Klik hier voor een overzicht van de mailadressen van alle oudercommissies.
De oudercommissies werken volgens onderstaande reglementen:
- Reglement Oudercommissie 2020
- Huishoudelijk Reglement OC Deel 2 Afspraken tussen Oudercommissie en kinderopvangorganisatie 2020
- Huishoudelijk reglement OC KOH Deel 1 Werkwijze OC 2020
Centrale Oudercommissie
Vanuit elke OC zit er een afgevaardigde in de Centrale Oudercommissie (COC). De COC adviseert en denkt organisatie breed mee met de directeur-bestuurder over het te voeren beleid.
Onderwerpen als de kwaliteit van de dienstverlening, strategische koers, marktontwikkelingen en tarifering worden besproken. Jaarlijks vindt er ook een overleg met de Raad van Toezicht plaats.

Geïnteresseerd?
Wil je zelf ervaren hoe dat gaat bij ons op de opvang? Direct inschrijven? Of heb je nog vragen?
Het laatste nieuws van Kinderopvang Huizen
Kinderopvang Huizen viert 75e editie van de Wolfskamerloop met een indrukwekkende groep van 96 jonge deelnemers
Inschrijvingen, startbewijzen en sportshirts, alles volledig geregeld door Kinderopvang Huizen. Zo is deelname eenvoudig en zorgeloos [...]
Pedagogisch professional bso Belhamels
● Per direct
● 20-24 uur per week
● Werktijden liggen tussen 13:30 en 18:30
● Maandag,- dinsdag,- woensdag,- en donderdagmiddag
● Tijdens schoolvakanties kun je hele dagen werken
Pedagogisch professional BBL-traject
● Uren en startdatum in overleg
● Werkdagen en werktijden in overleg


