Ouders geven SKH een 7,8

In april hielden we ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Ruim 30% van de ouders heeft de enquete ingevuld. Dit is een hogere respons dan in 2016. Dat stellen we zeer op prijs; de resultaten geven ons namelijk de kans om onze opvang te blijven verbeteren en af te stemmen op wensen van ouders.

We kregen een 7,8 voor het totaal; de bso’s kregen een 7,7, de dagopvang een 8,1 en de peuterarrangementen een 8,2. Mooie cijfers, maar helaas voor bso en kdv wel iets lager dan vorig jaar. Hiermee gaan we aan de slag, zodat we bij het volgende onderzoek op alle onderdelen een 8 of hoger scoren. Het meest tevreden zijn ouders over de pedagogische medewerkers en onze flexibiliteit (89,9% resp. 85,9%), direct gevolgd door de pedagogische vaardigheden en het pedagogisch beleid (82,8% resp. 80,7%). 

Op basis van de uitkomsten zijn er per locatie verbeterpunten benoemd; de locatiehoofden maken hiervoor een plan van aanpak en pakken dit op met de medewerkers en de oudercommissies. Als algemene verbeterpunten voor de dagopvang zijn onder andere benoemd flexibiliteit (ruilmogelijkheden en haal- en brengtijden), hygiëne en terugkoppeling naar ouders. Bij de bso’s gaan we onder andere aan de slag met meer uitdagende activiteiten (voor oudere kinderen, meer afwisseling, enz) en het opruimen van de locaties en bij de peuterarrangementen met verbeteren van de informatievoorziening en de inrichting.

Graag bedanken we ouders voor het invullen van de enquête. We gaan aan de slag met de aandachtspunten!
De ouders die zich hebben aangemeld voor het ouderpanel, waar we erg blij mee zijn, ontvangen hierover nog bericht. Direct na de zomer gaan we dit implementeren.